KARACABEY MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ DÜNDEN BUGÜNE

28.11.2012 4877

Okulumuz 1975 yılında Pratik Sanat Okulu olarak metal işleri ve ağaç işleri bölümleriyle mesleki eğitim-öğretime açılmıştır. 1976 Yılında elektrik bölümü açılmış ancak yeterli öğrenci bulunmadığından bir yıl sonra kapanmıştır.

Gelişen teknoloji ve işgücü piyasasının talepleri doğrultusunda 1979 yılında okulumuz Endüstri Meslek Lisesine dönüştürülmüştür ve metal işleri bölümüyle eğitim öğretime başlamıştır. Daha sonraki yıllarda sırasıyla;

  • 1984 yılında Elektrik Bölümü,
  • 1986 yılında Motor bölümü,
  • 1987 yılında Tesviye Bölümü,
  • 1992 yılında Gıda Teknolojisi Bölümü,
  • 1996 yılında Mobilya ve Dekorasyon Bölümü ve
  • 2000 yılında Bilgisayar (Donanım) Bölümü açılmıştır.

 

1990 yılında ise Okulumuzda Teknik Lise açılmış olup, Makine Bölümü ile eğitim-öğretime başlamıştır. 2002 yılında ise Bilgisayar bölümü Teknik Lise bünyesinde eğitim-öğretime başlamıştır.

2006–2007 Eğitim-öğretim yılında ise Anadolu Teknik Lisesi Makine Teknolojisi alanı ile eğitim-öğretime başlamış olup,  2007–2008 Eğitim-öğretim yılında ise Elektrik-Elektronik Teknolojisi Alanı, 2010–2011 Eğitim-öğretim yılında ise Bilişim Teknolojileri Alanı ve Motorlu Araçlar Teknolojisi Alanı ilk öğrencilerini almıştır.

2005–2006 Eğitim-öğretim yılında MEGEP Projesinin uygulamaya konulmasıyla birlikte; mevcut bölümler alan/dal olarak yeniden yapılandırılmış olup, okulumuzda mevcut alan ve dallar şunlardır;

 

 

KURUM TÜRÜ

                      ALAN

             DAL

 

Anadolu Meslek Programı

 MAKİNE TEKNOLOJİSİ ALANI

 Bilgisayarlı Makine İmalatı

 

Anadolu Meslek Programı

 MOBİLYA VE İÇ MEKAN TAS. ALANI

 Mobilya Üretim Teknolojisi

 

Anadolu Meslek Programı

 ELEKTRİK-ELEKTRONİK TEKN. ALANI

 Endüstriyel Bakım Onarım

 

Anadolu Meslek Programı

 MAKİNE TASARIM TEKNOLOJİSİ ALANI

Bilgisayarlı Makine İmalatı

 

Anadolu Meslek Programı

 METAL TEKNOLOJİSİ ALANI

 Kaynakçılık

 

Anadolu Meslek Programı

 MOTORLU ARAÇLAR TEKNOLOJİSİ ALANI

 Otomotiv Elektromekanik

 

Anadolu Teknik Programı

ENDÜSTRİYELOTOMASYON TEKNOLOJİSİ ALANI

 Mekatronik

 

2006 Yılı Eylül ayında ilçe kaymakamımız Sayın Dursun BALABAN'ın direktifleri ve Karacabey Ticaret ve Sanayi Odası'nın vermiş olduğu Proje Hazırlama Teknikleri eğitimine okulumuz proje ekibinin katılımıyla başladığımız Avrupa Birliği proje yolculuğumuzda ilk yıl 16 proje ile katıldık. Ancak, bu projelerden sadece biri yedek listede yer aldı. 2008 yılı proje döneminde ise "HİBRİT ARAÇ TEKNOLOJİSİNİN MESLEKİ EĞİTİMİMİZE TRANSFERİ" isimli projemiz ulusal ajans tarafından kabul edildi. Projede, okulumuz ve proje ortağımız olan Bigadiç (Balıkesir) Mesleki ve Teknik Eğitim Merkezi tarafından hazırlandı. Avrupa'da olduğu gibi Türkiye'de de birkaç yıl içerisinde otomotiv sektöründe kullanılması beklenen Hibrit motor teknolojisi konusunda Karacabey Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi ve Bigadiç Mesleki ve Teknik Eğitim Merkezin Elektrik-Elektronik Teknolojisi ve Bilişim Teknolojisi Alanlarından seçilen toplam 14 öğrenci Almanya ve Romanya'da eğitim gördü. İki akışlı olarak gerçekleştirilen staj programının ilki 26 Ekim 2008-08Kasım 2008 tarihleri arasında Almanya'nın Parchim kentindeki Ahrendt ve Schrur Oto Sevisinde, ikincisi ise 16 Kasım 2008-29 Kasım 2008 tarihleri arasında Romanya'daki Euro House Bosch Otomotiv Servisinde gerçekleştirildi.

2009 yılı proje döneminde ise bu kez "Avrupa'da Teknik Servis" isimli projemiz ulusal ajans tarafından kabul edildi. Kağızman Mesleki ve Teknik Eğitim Merkezi ortaklığı ile hazırladığımız projemiz üç akıştan meydana gelmekte olup, bilişim teknolojisi alanındaki öğrencilerimize Romanya ve Almanya'da ki işletmelerde alanları ile ilgili staj yapma imkânı sunulmuştur. Proje kapsamında; Romanya ve Almanya'da faaliyet gösteren üç işletmeyle nitelikli ortaklık geliştirilmiş ve öğrencilerimizin bu işletmelerde 4 hafta boyunca uzman personel nezaretinde staj çalışması gerçekleştirmişlerdir. Katılımcılarımızın; ev sahibi işletmelerde staj yaptıkları süre zarfında, bilgisayar teknik servisi branşındaki, yenilikçi uygulamaları gözlemleme ve tatbik etme imkânına sahip olacaklarından ve yurda döndüklerinde bu deneyimlerini okullarımızdaki diğer öğrencilerle paylaşacaklarından Yüksek öğrenim dışında kalan, mesleki eğitim ve öğretim alanındaki yenilikçi uygulamaların geliştirilmesini ve bunların bir katılımcı ülkeden diğerlerine aktarılmasını kolaylaştırmak amacına hizmet edecektir.